Wieża kości

Nie od dziś wiadomo że kości warunkują życie, fortunę albo finansowe fiasko, ekstremalnie rzut kośćmi oznaczał stryczek albo wolność. W grach rzutem kośćmi ustala się warunki losowe. Rzucając kośćmi ręką, mimo woli chce się oszukiwać, żeby wynik był korzystny. Losowe wymieszanie kości powoduje wieża kości, uniemożliwiając wpływanie na wynik. Od góry wrzuca się kości, a wymieszane wypadają przez otwór w podstawie. Wieża jest prostym mechanicznym generatorem liczb losowych, wykorzystującym do losowań grawitację planety, przez co w warunkach orbitalnych, wieża nie będzie działać prawidłowo. Wieża może mieszać nawet kości wielkości 25mm.


Wieża jest wykonana z tektury falistej (wybrać jak najtwardszą tekturę) lub foamcore, jej części sklejone są klejem na gorąco. A więc wykonać ją można błyskawicznie. Szary odcień tektury nadaje jej ekologiczny charakter i świetnie spełnia swoje zadanie. Wieżę można przykleić do podstawki o dowolnym kształcie. Poniżej rysunek techniczny pozwalający wykonać wieżę. Dokładny rysunek jest tutaj w pdf.

Narysowane linie na ścianie szerokości 55mm, miejsca wklejenia części wewnętrznych.


Najpierw przykleiłem jedną ścianę boczną, starając utrzymać ją w pionie.


Potem przykleiłem części wewnętrzne (ważne żeby przyklejać je poniżej linii). Ich wysokość jest zależna od grubości użytej tektury, i trzeba dobrać ja doświadczalnie.


Potem przyklejenie drugiej ściany.


I części wewnętrzne. Następnie zmierzyłem odległość wewnętrzną między ścianami i z tektury wyciąłem ścianę boczną do wklejenia.






Comments

Popular posts from this blog

Chaplain mini

Crystals