Gry przyszłości
To co odróżnia gry figurkowe od komputerowych, jest ich materializm
miniaturowego świata, posiadanie swojego bohatera, którego
charakter, umiejętności można kształtować w dowolny sposób.
Jest coś magicznego w miniaturowej scenerii, w procesie materialnego
tworzenia swojego bohatera, którego ożywia wyobraźnia gracza.
W odległej przyszłości, można sobie wyobrazić figurki będące
robotami w skali 32mm, charakterystyczne będzie to że figurki będą
bez podstawek. Ich fantazyjną formę, model 3D kupić gotowy lub
samemu zaprojektować, następnie będziemy mogli wydrukować, wraz z
wewnętrznym mechanizmem, na domowej drukarce 3D.
Drukarka wydrukuje zewnętrzną powłokę razem z wewnętrznym mikro
- mechanizmem. Nam pozostanie umieszczenie w miniaturowej elektronice
oprogramowania. Robot będzie dysponował szeregiem czujników które
pozwolą figurce zorientować się w terenie gry. Takie cechy jak
wzrok, wyczucie odległości, sprawność, siła, będą kluczowe do
wykonywania zadań (wspinanie się na ruiny, ocenienie odległości
strzału, poruszanie się pojazdami, spryt w walce wręcz). Następnie
specjalnym skryptem będzie trzeba zaprogramować właściwości
figurki, i zapisać skrypt w jej pamięci. Skrypt będzie można
kupić lub napisać samemu. Oprogramowanie figurki będzie cechować
się pewną inteligencją (AI) która pozwoli naszemu bohaterowi
rozwiązywać proste problemy i poruszać się autonomicznie. Na ich
zachowanie będzie wpływać zachowanie pozostałych figurek, w dużej
mierze będzie nieprzewidywalne. Jednak duża ilość sukcesów
będzie wpływać na morale i kolejne zadania będzie wykonywać
lepiej.
W dużym stopniu, zachowaniem figurki będzie można sterować,
wydając rozkazy. Ale czy rozkaz zostanie wykonany będzie zależało
od sytuacji w grze i właściwości figurki – bohatera. Figurka
będzie mogła zdobywać umiejętności lub je tracić. Dobrą drogą
do sukcesu w grze będzie trenowanie figurek w domu, przez zadawanie
zadań do wykonania, aż nasz bohater będzie wykonywał je idealnie.
Jednak w grze inne figurki będą lepsze i gorsze, więc gra będzie
fascynująca.
Po ustawieniu figurek na stole do gry, gracze będą musieli wysłać
do swoich bohaterów zadania do wykonania. Poszczególne figurki,
komunikując się ze sobą będą współpracować, dążąc do
osiągnięcia celu scenariusza.
Gracze pochyleni nad stołem gry, nawet on-line, poprzez swoje
smartfony i smartwatche będą wydawać rozkazy swoim dowódcom.
Oddziały będą poruszać się wśród scenerii gry, będą walczyć
wśród ruin, jedne frontalnie nacierać lub czołgać się, inne
strzelać przez wyłom w murze. Z nad stołu będą unosić się
odgłosy pola bitwy, będące integralną częścią gry.
Gry będą wygrywać ci gracze, którzy do figurki zaprogramują
lepszy skrypt. Lepszą armią będą dysponować gracze którzy będą
lepiej wprawieni w programowaniu figurek i będą je lepiej trenować.
W trakcie gry, gracz będzie mógł rejestrować dane, które po
wnikliwej analizie, razem z materiałem wideo, będzie mógł
wykorzystać je do treningów i usprawniania kolejnych wersji
miniaturowych robotów.
Figurka, wymarzony bohater otrzyma naszą mentalność, wiedzę i
inteligencję, zostanie naszą waleczną, mniejszą kopią. Stąd już
krok do koszmarnego, nieobliczalnego świata, gdy zaczniemy
wypuszczać ‘na miasto’ nasze mentalne, a może i fizyczne,
autonomiczne kopie. Przyszłość z mocno zaawansowaną technologią
kreacji, wydaje się trudna i mało przyjazna do życia - w której
przestają obowiązywać wszystkie znane nam zasady.
Dlatego póki
co, trzeba korzystać z wyobraźni, dzięki której można tworzyć
miniaturowe światy, malować figurki, sklejać modele, a
świat rzeczywisty ciągle pozostaje obliczalny, do
którego czasem
trzeba wracać.
Comments